Walk the Idiot Walk

Bakis.
Idag har jag varit ruskigt bakis.
Konstigt med tanke på att jag inte drack speciellt mycket igår. Nåja.
När man har segat av sig den värsta bakisheten börjar det krypa en aning längst med benen. Rastlösheten ökar till tusen. Energin är fortfarande inte på topp, men tråkigt har man.
Vad göra?
Ja. Vad ska man göra? Moa och Johanna sover i skift till Ace Ventura, Linnea gör gud vet vad, Malin ute och fikar med vad som inte är bekräftat, men uppskattningsvis tjugo nynazister.

Det gick så långt så att jag tillslut bestämde mig för att bege mig ut och gå. Det händer ytterst sällan, vissa påstår att vilda Lodjur återfinns oftare än en promenerande Didde.
Det låter jag vara osagt men idag var i vilket fall dagen.

Jag börjar vandra längst med Liffey i en riktning som jag uppskattar vara mot Väst. Efter cirkus 2min så börjar mina hörlurar gå mig på nerverna - eller snarare ljudet som strömmade ur dem. Ljudet börjar gå berserkagång mellan högt och lågt.  Likt en gasell sliter jag ur min rosa iPod ur fickan endast för att se tre ord - tre ord som skulle få självaste Atlas att tappa Jorden - Connect To Power.
GAHHH!!!!
Som att vandra inte är tråkigt nog.
Det tog mig ungefär 5min att upptäcka varför jag aldrig går ut och går.
Att vara ute och gå är tråkigt.

När man känner en aning återfall av alkoholpåverkan så vill man pigga upp sig själv.
Jag vandrar utomhus, ensam, utan mp3, så jag hittar på en lek.
Min lek går ut på att hitta snygga tjejer med fula killar. Endast för att man ska känna sig en aning bättre själv. Det bättrar på förhoppningarna för en själv. Grundtanken är - kan en så ful kille få en så snygg brud, då kan jag få bättre!
Denna leken är grym, men inte här.

Recept på Irländska tjejer:
  • En torktummlare
  • En styck tjej
  • Tre nävar grus
  • 3 cl röd färg
  • 5 cl koncentrar av extratet fugly.
Tag en stycket tjej, gruset, röda färgen, extratet och släng in i torktummlaren.
Låt stå i nio månader.
Serveras ljummet med valfri dryck.

Så leken misslyckades. Min mp3 är trasig. Hoppet var ute. Tills ett stycket gatumusikanter kantade min väg. Jag blev på riktigt bra humör, dem här killarna var bra! När jag bestämmer mig för att det är dags att lämna musikanterna till sitt öde, vänder jag på klacken för att gå, ENDAST för att upptäcka en man som står cirkus 30 cm bakom mig.
Fine.
Han får stå 30 cm bakom mig. Det är inte saken.
Men när man vänder sig om, endast för att upptäcka att man stirrar in i ett skrev. Då tar det minsann emot.
Den här killen var ENORM. Jag beräknade först hans längd till tre meter för att sedan snabb gå därifrån med känslan av att man är så pass kort som man är hängandes över huvudet.

Bästa promenaden på länge.
Nästa promenad har sjukligt höga förväntningar på sig nu. Bäst att låta bli.

//Didde

Kommentarer
Postat av: Linnea

"men uppskattningsvis tjugo nynazister."



Hahahaha

2009-03-30 @ 08:59:33
URL: http://iambatman.blogg.se/
Postat av: Cindy

Trevligt fikasällskap :P Btw, I know the feeling! (korthet alltså) Fast har nog ändå aldrig stirrat rakt in i ett skrev :P

2009-03-30 @ 10:57:18
URL: http://www.nogg.se/babyballerina
Postat av: Gullan

IBM-barnet har det inte lätt :/

2009-03-30 @ 11:46:11
URL: http://dublingullan.blogspot.com
Postat av: Anonym

kom tillbaka när dina inlägg inte är som noveller, orka läsa lixom.

2009-03-31 @ 21:33:03
URL: http://nalluj.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0