Förkylning på Ingång

Så är det tillslut min tur då.
Hälften av hushållet har knatat runt och hostat, så det var väll bara en tidsfråga.
Att man skulle kunna lagra glass i rummet där jag sover, det har nog inget med saken att göra.

"Förkylningar drabbar oss av många olika orsaker. De allra flesta tillbringar hela dagen på arbetet, många i kontorsmiljö med stillasittande arbetsuppgifter. Inaktiv fritid och brist på motion bidrar till dålig blodcirkulation och ökad mottaglighet för infektioner."

Brist på motion alltså.
Hah.
Det låter som att jag har löst gåtan.

Däremot så står detta i nästa stycke:

"Högpresterande idrottsmän är också utsatta. Förhöjd energiförbränning och ökad syretransport belastar kroppen och sätter ned immunförsvaret. Om sedan inte behovet av vitaminer tillgodoses ökar mottagligheten för sjukdomar ytterligare."

Vad tusan?
Motion kanske inte var svaret trots allt.

För att göra saken ännu värre, står detta som en slutpunk:

"Bästa sättet att hålla förkylningarna borta på vintern är genom en aktiv livsstil och välbalanserad kost."

Inte för att vara den som är den.
Men då tar jag ta mig tusan hellre några förkylningar om året.
Aktiv livsstil och välbalanserad kost.
Jo jag tackar jag...

//Mattias


Kommentarer
Postat av: nea

ska aldrig bli min tur i tell ya!

2009-03-06 @ 13:41:34
Postat av: LLL

Bloggtorka didde? du som har så mycket blockwars fritid borde blogga every once in a while!

2009-03-07 @ 13:06:20
URL: http://storahingstbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0