Meaning of Life - Is Wine and Beer, in that order.

Ibland när man vaknar.
Men bara ibland.
Är man sådär skittrött, men det gör inte så mycket. Detta är en av dessa dagar. En av anledningarna till att det inte gör något är självklart att jag inte har något jobb - alltså inget att gå upp till. Jag kan vakna framför TV'n nästan helt i min ensamhet. En annan anledning är också att solen sken som aldrig förr. Jag räknar ner till Solen upptäcker att detta är Dublin, inte någon skön solstad X antal mil här ifrån.

För att inte förvirra Linnea kan jag berätta att X inte är ett bestämt tal, utan en okänd variabel.

Det är sådana dagar som man kommer att tänka på vad som gör livet värt att leva. Många av er skulle rygga tillbaka här - ni vet ju inte vad som gör livet värt att leva. Men det vet jag, Mattias Gustaf 'Upplysaren' 'The One' 'The Stand-In Of Jesus' 'Guds Avlägsna Kusin' Didrik Didriksson.

Folk letar i gravar efter fornlämningar som kan ge en hint om vad som är meningen med livet, de läser i pergament rullar, de kollar i ristad sten, de besöker rökstenen utanför Ödeshög, de letar i skyarna och kollar på stjärnor. När svaret är så enkelt.

Allt som krävs för att göra livet värt att leva, är en simpel dag.

Och den dagen är Måndag.

//Jahvesson

Kommentarer
Postat av: LLL

och vi vet ju alla hur snabbt den snabbaste stenografen skrev!!

2009-02-20 @ 13:13:16
URL: http://storahingstbloggen.blogg.se/
Postat av: 08an

Gillar den nya designen Didds, mycket tjusigt ;)

2009-02-21 @ 17:05:24
Postat av: Didde

Tack 08:an, det föreställer Didde som skjuter med Laser på Larre. Mycket tjusigt tycker jag. Eller ja, den blev inte så som jag hoppades. MEn nästa tema komme rnog bli grymmt.





Larre:

Minns faktiskt inte :/

2009-02-21 @ 17:42:46
Postat av: syster LLL

Tack didde, djupt uppskattat!

2009-02-21 @ 17:44:16
URL: http://iambatman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0