Hänga med Lokalerna

Hanging with the locals.
Det är något som har hängt över huvudet på mig ett tag.
När man är i Dublin så är 'the locals' inte riktigt lika upphetsande som på annat håll.

Jag pratar om Aboriginer ( googlade namnet, ska tydligen stämma....), jag pratar om folk som bor i urskogar, folk som bor under stenar, folk som kanske har fastnat i ett tidigt stadie i livet ( läs: Di Leva ) eller som helt enkelt bara har bestämt sig för att vara nakna förutom ett skynke för pungen och ett ben genom näsan.

Det är sådana personer man vill hänga med när man pratar locals. Om det inte är i Mjölby, och jag bodde där. För då skulle folk vilja hänga med mig, det vet vi alla.

Så....Malta. Det kanske inte är en stor svart kille med skynke mellan benen.
Men tro fan är det varmare än här!


//Diffe

Kommentarer
Postat av: Gullan

Malta? Hur kom Malta in i bilden? The locals här är arbetarklassens irländare eller typ unga irländska studenter. Bra skit båda två säger jag!

2009-02-27 @ 13:44:56
URL: http://dublingullan.blogspot.com
Postat av: Linnea

ska vi dra till indien, det är as varmt, man behöver bara duscha ett par månader (regntid) och sen bara glassa i intet!!

2009-02-27 @ 20:53:57
URL: http://iambatman.blogg.se/
Postat av: moa

Jag tycker nog inte irländarna har kommit så vidare värst långt i utvecklingen heller... tror snarare de går bakåt, snart är det höftskynke för hela slanten!

2009-02-28 @ 01:41:10
URL: http://moamedm.blogg.se/dublin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0