Han som vågar spräcka bubblan

Har troligtvis pratat om det här tidigare. Men samtidigt så känns det som att jag inte har mycket annat att säga just nu.
Vet inte om de andra arbetslösa, AF-medlemmarna, eller personer som förut varit arbetslösa känner igen sig i detta, men det känns ganska så spot on faktiskt så jag tänker dra er med mig när jag jobbar stora kammen.

Nästan alla vet vi hur det är, man satt på jobbet och såg solen titta fram. Eller kanske ligger du hemma under duntäcket och vill inte gå upp - oavsett vilket, så känner jag inte en person som inte har slagits av tanken att NU just NU skulle det vara skönt att inte ha ett jobb. Det låter härligt som tusan. Du behöver inte gå upp tidigt om du inte vill, du har inget du måste bli klar med inom en viss tid. Hell. Du behöver inte lämna huset på en månad!

Man har en tendens när man sitter där och maler, att tro att arbetslöshet skulle vara som den gamla godingen 'Fredag hela veckan'. Nu är det slut på den myten. Jag, Mattias Gustaf Didrik Didriksson tänker spräcka bubblan en gång för alla.

Arbetslöshet är INTE fredag hela veckan.


Den bittra sanningen är att det är Söndag.

Söndag är okej tänker ni, och det är det också. Speciellt Super Söndag. Men ändå, känslan av att man har jobb dagen efter sitter ändå kvar, den kanske har bytts ut mot tankar som att man faktiskt måste ta tag i sig själv, skaffa ett jobb rent allmänt, hur mycket pengar finns kvar på kontot, var den där sista pivon igår nödvändig? osv osv.

Detta kan nog temporärt botas genom att ha saker att göra, eller allmän förändring. Så här och nu lovar jag att försöka byta ut min Söndag mot något trevligare - så fort jag kommer till Dublin.

Jag gillar Torsdag. Innan jag slutade jobbet var det den dagen som kom innan Fredag, man fick lön, man hade hela helgen framför sig. Det var, ja, Torsdag!
Jag vågar inte satsa på Torsdag hela veckan, men tro fan ska jag sätta Lill-Lördan!

//Zeh D

Kommentarer
Postat av: Tjocka Katten

Hmm, jag gick faktiskt och funderade på det där igår. Vilken dag i veckan det är. Och min slutsats blev som din - Söndag hela veckan. Vilket inte skulle vara helt fy skam om man visste vad som skulle hända sen. Tyvärr är ju Söndag hela veckan LITE för dyrt i längden och jag har ju inte kommit på någon bra plan än. Ses på AF-mötet.

2009-02-02 @ 11:35:10
Postat av: gullan

Torsdag är också den längsta dagen i veckan, tänk på den!

2009-02-04 @ 12:17:25
URL: http://dublingullan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0