dagen jag utmanade Karma

Kom ihåg vem som avslöjade sanningen.
Efter denna dagen så kan Karma omöjligt ignorera mig längre.

Jag vaknade klockan sju av egen maskin, gick ned endast för att upptäcka att varken mamma eller Nina har brakat iväg mot skola/jobb. Slängde i mig frukost för att sedan bita tag i något helt annat - nämligen en bok.
Börjar flitigt läsa i Flickan Som Lekte Med Elden tills jag kände att det var dags att gå vidare med livet.

Skickade mail och uppdaterade olika agencys att Didde har rört på sig och uppdatera med nya nummer. Efter detta kom nästa otippade storhet med dagen. Jag kollade ut och såg ett härligt solsken och fick en lustig känsla man sällan känner. Jag beslutade mig för att ge mig ut en runda i spåret.

Nu börjar Karma känna att något är på gång och börjar med att gömma mina skor. Det hindrade mig inte utan jag rotade istället fram min faders löpskor och snörde på mig. Sagt och gjort. Väl uppe i spåret upptäcker jag att hela spåret är istäckt! Omöjligt att springa.
Damn you Karma!
inte för att jag lät det hindra mig, jag började löpa längst med vägen. Sprang en runda för att sedan upptäcka att det var sjukt jobbigt. Började styra stegen hemmåt, denna gången i gångfart förstås.

Nöjd med mig själv tappade jag upp ett bad och började läsa i badet. Efter bad + bok + dusch började jag sedan nästa projekt. Skrev ut och fyllde i blanketten för beställning ur brottsregistret.

Sedan tog jag tag i Cattis för att besöka min Mormor och Morfar! Hittade Morfar ståendes och byta däck, hurtigt! Efter en kort pratstund styrde vi stegen mot Jullans fik för intag av den första svenskbryggda koppen kaffe på länge.

Det var jag värd.

Efter en sådan hurtig dag kan inte Karma se åt andra hållet, släng hit ett jobb!

//Didde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0