En dag är alltid den andra lik.

Jag har under ungefär en veckas tid nu studerat saker man kan göra när man har tråkigt.
Ska jag vara ärligt så går det ganska så dåligt. Vilket ni säkert förstår. Då jag faktiskt skriver i min blogg, denna blogg är just nu det forum jag använder när jag verkligen inte har NÅGOT annat för mig. Precis som nu.

Vad jag vanligtvis gör när jag har tråkigt och ska blogga, är att brainstorma.
-Vad fan ska jag blogga om?
Brukar jag tänka.
Sedan tar jag oftast bara det första som jag kommer att tänka på.

Det ironiska den här gången som ni säkert redan tänkt. Är ju att när jag idag brainstormade i ungefär tva tusendelar av en sekund, faktiskt kom att tänka på just brainstorming. Vad är oddsen på det? Ganska så låga tänka ni säkert, eftersom det känns naturligt att tänka på brainstorming, när det faktiskt är det man gör.
Men så är det inte! För isåfall hade jag kommit att tänka på det tidigare.

Skogstokigt.

Om vi ska gå tillbaka till min tråkighetsundersökning kanske:
Jag har upptäckt att ett schema oftast hjälper en att komma ur sin tråkighet. Detta för att man faktiskt hittar på något då. Jag har börjat putsa på mitt schema för dagen och hittils kommit fram till detta:

1.   Mat.
2.   Duscha.
3.  

Jag har fastnat på 3:an. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog på något skitcoolt. Typ som att, ehhh, ja det kommer nog!

//Mattias

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Sova middag? Känns som något som borde schemaläggas!

2008-11-13 @ 16:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0