Diddes Väg Till Atlas - Dag 2

Då sitter man här i gruvan, eller IBM som det också kallas. Vissa tror att IBM är lika med höga byggnader, fönster större än era vildaste fantasier, och en byggnad som skiner längre än Spiran mitt i Dublin.
-Detta är fel.

Vi sitter i en gammal industrilokal, den är mörk. Inga fönster alls.
-Och den luktar.
Nej, nu ljög jag. Luktar gör den inte, men den är mörk. Man kan ju tycka att åtminstone ETT fönster kan man klämma in. Men icke.

För att ta upp ett bra exempel - en viss del av byggnaden är en nyare del, jag tror det är Sales del, men jag är osäker. Poängen är i vilket fall, att man valde att bygga den nya delen EXAKT likadan som den som redan fanns, så det inte skulle se konstigt ut. Låter logiskt. Men varför bygger man en ny byggnad gammal, för att den ska matcha?
-Det är ju inte logiskt alls.

Nu blev jag lite off-topic.
För att återgå till min hälsosamma vardag så blev det en Steak & Cheese Subway till middag igår, tillsammans med en medelcola. Det var ganska så gott.

Jag är nu lite fundersam över hur jag ska lösa träningen idag, det är nämligen IBM fest ikväll. Vilket innebär att vi nog kommer vara upptagna med att dricka öl, och lyfta skrot och lyfta öl är inte synonymer.
-Kanske går att klämma in, vi får väll se.

//Didde.

Kommentarer
Postat av: moe

det finns fönster. jag har hört talas om dem. kanske kan hittas bakom de gråa sakerna som hänger på väggarna? vad vet jag, jag vågar inte kolla. dags ljus är ju farligt!

2008-07-08 @ 11:00:22
URL: http://jopimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0