Dag 8 - Lönedag och Hyredag.

Gud så tråkigt när lönedagen slår samman med hyran. Allting försvinner direkt. Kul. Dock så betyder det att vi får stanna en månad till, det är ju trevligt.

Huset är fruktansvärt fullt, och jag har upptäckt att en toa är fruktansvärt lite med två fruntimmer i huset. Dock så städade dem igår. Så det är OK, mer än OK faktiskt. Superbt.

Jag gick och funderade på en sak när jag gick till bussen imorse, jag gör ofta det, men denna gången kände jag att jag var något på spåren. Undra om varje människa -gammal som ung, vit eller svart, man eller kvinna- föds med en speciell talang. Bara att den slumpas ut. Jag ska förklara lite mer ingående - Precis som Messi, Ronaldo, Maradona, Pele och självklart Owen föddes att vara mästerliga på fotboll, medans andra föddes att vara mästerliga på annat. Det jag nu tänkte på var - undra om ALLA människor är födda att vara så bra på något, bara att det kan vara precis vad som helst. Tänk er om t.ex. Tobbe Trollkarl är helt magisk på skidskytta, men han har aldrig provat. Tänk om Bubbles istället hade valt att göra en karriär inom backhoppnings istället för musikalisk.
-Jag tror ni ser min poäng.
Jag hoppas och tror till 100% på min teori, för det betyder att det finns hopp även för mig, och för Dunken.

För att göra det ännu tydligare vad jag menar med att det slumpas ut så tänkte jag dra ett exempel:
För er som har sett Battle Royale så blir det nog lite lättare att förstå, men konceptet borde fungera.
I filmen så väljs en klass ut av ren slump ( ! ) att helt enkelt slåss mot varandra på en öde ö, tills det endast finns en överlevande kvar. Detta är inte så svårt att förstå, eller hur?

Trixet är dock att barnen får varsin väska innan de går ut, med vapen, mat och annat nödvändigt.
-Men tror ni de får samma vapen? Sjävklart inte, de får ett av ren slump ( ! ) när de greppar väskan. Så medans de två huvudpersonerna springer runt med ett grytlock och en kikare, får en annan en armborst. Väldigt rättvist.
-Och det är så jag ser min tanke lite, jag springer runt med ett grytlock och möter folk med k-pist hela dagarna.
-Mycket orättvist.
Men jag ska nog komma på min k-pist, och då får ni se upp.


Jag börjar bli fruktansvärt trött i armarna, det är riktigt jobbigt att träna faktiskt, vilket självklart är meningen. Men så är det. Jag börjar fundera på om det är någon mening med att fortsätta när det här projektet väl är över, menar det är faktiskt inte så jobbigt att köra lite innan man går och lägger sig, rent av en vana nu. Skulle absolut kunna somna utan det - garanterat. Men ändå. Det är inte dödigt. Jag kämpar på och har inte märkt ett skit hittils - motiverande.

Men men, vi pumpar på.

//Mattias

Kommentarer
Postat av: Pix

Jag tror som dig kompis. alla har en tallang, du kan dock vara ett undantag.. hehe nerå. du e ju grym på att gå på bio o spela rockband.

2008-07-04 @ 09:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0