Dag 14 - Sveket

"Svek - en synonym för förräderi.
Förräderi
Förräderi är en benämning på något en person eller grupp förser sin motståndare med information och/eller ansträngningar genom att operera inifrån. En som bedriver förräderi kallas förrädare. För att en person skall betraktas som förrädare i ordets rätta bemärkelse skulle man kunna säga att det krävs:
1. Att personens agerande betraktas utifrån de bedragnas perspektiv,
2. Att personen slutligen blir upptäckt i de egna leden, antingen genom att slutligen aktivt ena sig med motsidan eller genom att bli avslöjad vid ett tidigare eller senare stadium. "

Jag misstänker att troligtvis 50% kanske ännu mer, av min läsarkrets börjar att överge mig. Jag känner det som ett djupt svek och en smärta i mitt bröst. Ett svart hål börjar växa i mitt hjärta och jag känner ångest och panik.
-Vad har jag gjort fel? Är det för långa inlägg? Är dem för korta? Är det för några bilder och för lite musik?
Alla dessa frågor utan svar. Vad ska jag ta mig till?

Varför har du slutat läsa Dunken? Eller började du ens?
-Argh! Dagen du skaffar en blogg ska jag lysa med min frånvaro!

//Mattias.


Kommentarer
Postat av: moe

Jag skulle aldrig svika dig Didde! Och jag hoppas du inte sviker mig... Fast jag skulle vilja se en bild på resultatet so far...

2008-07-09 @ 10:30:24
URL: http://jopimo.blogg.se/
Postat av: Lök

Följande meddelande kommer nog innehålla sjukt mycket stavfel.. för en full dyslektiker är ingen bra kombination, i situationer som denna...



Didde eller vad du nu heter.. ja vet inte om jag hade chansen o trääfa dig när ja va nere o hälsade på.. men såhär ligger det till.

Att indirekt kalla dina forna läsare för förädare leder nog inte till ökat intresse för din blogg..

istället för förädare borde du skrivit inspiration och motivation.. Jag antar att det är detta som saknas i din blogg om dina läsare överger dig.



En inspirerande text ger läsarna motivation att läsa och nyfiket spana efter nya inlägg.



mitt försllag till dig är att skriva om de saker som driver en människa.. Vad driver er att jobba på IBM om de nu e där du jobbar..



Skulle det nu inte vara ett skit intressant så får du ljuga som ett as.. ingen vill läsa fakta utan knorr... o finns inte knorren där så fläska på med lite sköna uttryck och några smakiga lögner..



Kolla bara på LLL... han har byggt hela sitt liv på lögner. För att inte tala om PLÄP... Slutat med nikotinet??? när ja snackade med honom erkände han att han fuskar varje morgon och kväll..



Låt sanningen komma fram även om den smärtar o du till slut inte har några vänner kvar.. läsare lär du ha upp till öronen =P

2008-07-09 @ 20:57:45
Postat av: LL-L

hahahahahaha

2008-07-10 @ 09:31:54
URL: http://storahingstbloggen.blogg.se/
Postat av: Didde

Svar till Lök:

Haha point taken :)

Inte så jätteserriöst inlägg direkt, och egentligen bara riktat till Dunken som jag också bor med, vem är du förresten? Skulle vara kul att se om jag träffat dig också ;)

2008-07-10 @ 09:46:36
Postat av: LL-L

han finns med på bild på våran blogg :) han kanske våldtar dig.. man vet aldrig med honom..

2008-07-10 @ 09:53:21
URL: http://storahingstbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0