Sjukligt tråkig dag

Ingen ska säga att jag inte försöker. Jag försöker få mina rubriker fyndiga. Men det går bara inte ibland. Min poäng är att jag är sjuk - och jag har tråkigt. Jag försökte förklara för min käre vän Larre att man inte ska blogga när man har sjukt tråkigt. 

 

-Varför?

 

För att det aldrig kan vara kul att läsa en blogg som skrivs av en person som har sjukt tråkigt och dessutom är sjuk. En blogg läser man för att fly sitt egna tråkiga liv, inte för att få en insyn i Diddes tråkiga liv. Även om Diddes tråkiga liv säkert är sjukt mycket bättre än medelsvenssons skitcoola liv. Det är jag övertygad om. Inte alla som får chansen att födas som en Didde, faktiskt bara jag. Däremot finns det några fler som har chansen att födas som en Didriksson, eller t.o.m. gifta sig in som en Didriksson. Gifta sig in som en Didriksson, det skulle jag nog ta och rekomendera faktiskt, kan slå ett slag för mig själv där. Jag är både singel, billig i drift och så klarar jag mig relativt bra själv med jämna mellanrum.

 

Men nog om mig.

 

Jag läste i Larres blogg ganska så nyligen ( Som förövrigt går att hitta här: www.aftonbladet.se/larre ) om en utflykt till en soptipp. Som visade sig vara mer som en marknad, mängder med folk som gick runt och hälsade på varandra. Putsade skrot. Handlade med gamla cylindrar och avgasrör. Pratade V8:or och bara hade allmänt trevligt. Vem hade trott det om de gamla och skrotna motorernas land? Inte jag iaf. det är en sak som är säker. Men där ni är nöjda med detta så börjar jag fundera lite mer ( Kom ihåg jag har tråkigt ) vad finns det mer för gömda mötesplatser ute i världen? Vi känner till de kända platserna, Area 51, KKK parken i skogen, Scoutläger ( Där det nog föregår mer än vad som erkänns....) Syjuntor, ja jag kan fortsätta länge men det tänker jag inte göra. Jag slutar nu, och börjar spåna lite istället. Vad finns det mer för ställen som figurerar som mötesplatser? Köttdisken på ICA kanske? Lager 5 på IKEA? Parkeringsplats 75 på ÖoB? Det finns nog mängder! Nu tänkte jag faktiskt göra något som jag inte så ofta gör här på DiddesVägTillAtlas, jag tänkte be er om hjälp. Vilka platser finns det mer? Jag är lite sugen på att kolla in dessa och se om det kan vara något för mig. Jag kommer såklart rapportera om jag upptäcker något sånär substans i dessa rykten jag hör.

 

Så gör er röst hörd. Upplys mig!

 

//Didde, Den Oupplyste.


Kommentarer
Postat av: LLL

gott nytt kan jag börja med att säga..



jag tror att man gärna står i trappuppgångar också.. fast det är nog mest gamla personer.. eller tvättstugen kanske också.. bussen? offentliga toaletter? eller nej, det var lite äckligt..



herra!

2008-12-31 @ 11:37:31
URL: http://storahingstbloggen.blogg.se/
Postat av: nea

Jag träffade en udda person på toaletten idag när jag tvättade händerna, hon började snacka med mig och vi kände tydligen varandra.. vi köpte kaffe ihop.

Vet fortfarande inte vem hon är, men hon hälsar på mig varje dag.

Toan är en känd och lite otäck plats att möta folk.

2009-01-07 @ 16:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0