The rise of Titus.

"Hela konceptet går ut på oss lite mindre atletiska personer - hur/vad skulle vi bli om vi plötsligt bestämde oss för att köpa ett par hantlar och tränade med, 1 gång per dag i en hel månad?"

Citatet kommer från en klok man, mycket klok skulle vissa säga, jag skulle nog inte sträcka mig till mycket klok, men fruktansvärt nära. Nu kanske ni undrar varför jag har citerat mig själv? Andra, kloka människor som mig själv, skulle ha räknat ut det vid det här laget.
Som ni vet så har det gått sådär med att jag tränar en gång varje dag. Det ber vi om ursäkt för. Men jag skämms inte för det.

"En äkta man går inte tillbaka på sitt ord"


Nej det kanske är sant. Men först och främst, jag myntade inte detta utrycket så det får stå för honom. Jag misstänker att han som kom upp med detta uttryck var en mindre sofistikerad person som vägrade att backa när han hade fel.
-Synd för dig.
Jag åh andra sidan väljer att mynta ett nytt uttryck, här och nu. Lyssna noga nu för det kommer att stå i era barn, barnbarns och kanske även era barnbarns -barnbarn.

"When Atlas falls, Titus will rise from his ashes"
Ni hör hur mäktigt det låter.
-Kom ihåg att jag myntade uttrycket.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo självklart att jag inte tänker skita i det här, bara för att min ursprungsplan visade sig gå en alternativ väg. Det fanns dessutom inte så mycket jag kunde göra åt det hela. Semester och festival. Då kan man ju inte träna. Då ska man dricka öl. Det har vi också gjort.
-Bra jobb Didde
-Tack Didde

Som sagt, jag tänker fortsätta köra. För tillfället: Öppen Planlösning för hur det blir med blogg, projekt, osv i framtiden. Men det får framtiden utvisa. Jag har riktat in mig på att vara starkare än Magnus Samuelsson i slutet av Maj nästa år. Då jävlar Mange. Då smäller det.

//Mattias

Kommentarer
Postat av: Linnea L-L

haha, Keep going strong!

2008-08-05 @ 15:11:28
Postat av: moe

Haha, go Didde! Bara du uppdaterar bloggen lite oftare :)

2008-08-05 @ 16:38:21
URL: http://jopimo.blogg.se/
Postat av: Vivekananthan Virugambakamkabali

Ja, vafan, uppdatera mera! Och vad hände med bilden efter all din träning? Btw, jag är ganska påläst på min träning, så om du undrar över något, vet du var jag finns ^^



Puss!

2008-08-06 @ 17:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0